lørdag 26. desember 2009

# 40


Hei!
Da var andre juledag kommet, og det er tid for den årlige "andrejuledagsmiddagen" hos tante Lena, onkel Knut, fetter Anders og kusine Lise i Holmenkollåsen. Dette er noe jeg ser frem til hver gang, mer latter rundt et bord skal man nemlig lete lenge etter! Og toppen av kransekaka er at vi noen ganger både store og små aker i korketrekkeren før eller etter middag. Det er ufattelig gøy når over 20 personer sitter rundt et langbord og alle er familie og trygge på hverandre. Jeg er 100 % sikker på at jeg får høre gåten eller er det en historie.. i hvertfall er den om "flua som fløg" og fortelles hvert eneste år. Det er jo viktig at for eksempel nye kjærster rundt bordet får hørt den også. Når jeg tenker meg om har jeg egentlig aldri fått poenget helt med meg selv, så i år skal jeg søren meg følge med. (Det er også ganske sikkert at vi må leke med dukker eller noe lignende med de midre søskenbarna selv om de fleste av oss er jevn gamle og er ganske ferdig med dukke leking). Så bli nok Anders sin spesialitet servert, iskrem med smeltet sjokolade før vi sloss om hvilken film vi skal se. Jeg forbreder meg på å få sykt vondt i magen av å le av spesielt en onkel som er ganske så morsom. Nå skal jeg pynte meg litt før jeg drar, selv om vi ikke er en så veldig jålete gjeng slår vi til noen ganger!

Klem fra IDA.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar