fredag 11. desember 2009

# 32


Du vet hva man sier. Små føtter, små sko ?

Det var en gang, idag faktisk at de to sosiologi og sosialantropologi klassene måtte stille seg opp etter sko størrelse. Siden jeg er klar over at jeg ikke akkurat er i slekt med Bigfoot ga jeg meg til å traske bortover til enden der de med minst føtter skulle stå. Etter å ha gått langt og lenge spurte jeg de borterste jentene om hvilken størrelse de hadde. De sa gå videre du har mindre føtter enn oss, dermed labbet jeg videre enda et stykke til. Da jeg spurte den siste jenta som nærmest stod trykket opp i pulten til læreren, fortalte hun meg at jeg hadde mindre føtter enn henne også. Med min ekstreme muskelkraft dyttet jeg pulten vekk og stilte meg halvveis most inntil den kjedelige tavla. Bare læreren ikke skal konkludere med at jeg er et avvik i dette tilfellet, siden vi har hatt om avvik tenkte jeg. Det skulle hun ikke, hun ville bare dele oss inn i par på en litt kreativ måte. Så hva har jeg lært på skolen idag undret jeg. Jo, at jeg er den med minst føtter i de to klassene, at flertallet har halvparten så store føtter som meg og liker å kommentere det. Deretter levde jeg lykkelig resten av skoledagen og skriver jeg ferdig nynorsk teksten før 23.55 ikveld lever jeg nok lykkelig resten av livet. Snipp,snapp,snute jeg gleder meg til Lørdag hvis du lurte.

Klem fra IDA.
Ps. Mamma har bursdag idag, hurra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar