søndag 29. november 2009

# 20

Bildet er av mamma, Silje og bitte lille meg.

Husker dere..

Alle sangene vi lagde som små? Det gjør jeg! :)
Hver sommer i nord-norge med fetter&kusine gjengen på 14 stk alle sammen proppet inn i det lille huset til Far og Mi (farmor&farfar som det ofte blir kalt)

Sang nr 1 :
4 kusiner 1 mål, vi skulle lage en sang som vi skulle fremføre! Det er ikke særlig mye å gjøre i Nord-norge, det er faktisk ingenting å gjøre bortsett fra å gå på Rimi. Så sangene som ble laget den sommeren handlet om mat!
Den første sangen het - Vi lager mat, hoho!
Et lite utdrag kommer her :
Vi lager mat, hoho.
Vi lager servelat, hoho.
Fette renner av og da blir alt bra.
(Det hele ble fremført med krokket køller som dansestokker, og selvlaga dansemoves!

Sang nr 2 :
2 kusiner ikke noe mål! :) Lise og meg selv, løp rundt på høyballer ekstremt tøysete som alltid! Vi sitter på hver vår side av den lange rekken med høyballer. Deretter ser vi på hverandre å roper marshmallow det er det beste vi vet med den dypeste stemmen vi har! Så reiser vi oss opp å løper det raskeste vi kan forbi hverandre mens vi skriker/synger på en rockete måte, faller så (med vilje) utenfor kanten på siste høyball. Etter alt dette, fortsetter sangen i en trist ballade mens vi klatrer liksom triste opp på høyballene igjen. Ikke et øye ville vært tørt, hvis dere hadde sett det! Vakkert!

Også har vi sangene til de to små jentene, som den dag idag fortsatt er bestevenner.
Vi drømte om å vinne MGP jr og hadde nok sanger til å gi ut CD. Mirjana skrev ca alle sangene jeg kom med de crazy innspillene..som ikke alltid ble brukt for å si det sånn :) Jeg skrev blant annet en sang som handlet om fisker, som var den dårligste sangene vi hadde - noe er jeg meget sikker på! Her er en av sangene (ikke den om fisker) :

Jeg har tenkt på dette en liten stund..
Skal vi skrive en sang om en hund ?
Eller kanskje om en liten bil..
Eller om oss to ?
Du bor i øvre Rykkinn du, du bor i nedre du.
Sammen så går vi på landevei, du og jeg.
Hva heter du og hva heter jeg ?
Sammen så går vi på landevei, du og jeg.
Ida og jeg, Mirjana og jeg.
Duu oog jeeg, eller på laandeeveei (Vi ble aldri enige om slutten)

Skjønner ikke helt greia med landeveien, ikke mye av det på Rykkinn..men sammen gikk og syklet vi rundt om kring ihvertfall! Kranglet alltid om hvem som hadde størst sykkel, badet i sprederne vaktmesteren satt ut, lekte reklame leken og var ellers gode venner :)

Tips : Lek nøtt eller sannhet med kusiner og fettere til kl 4 på natten fordi midnattsolen holder dere våkne. Det er nemlig da det er morsomst !

Klem fra IDA.

2 kommentarer:

  1. du og jeg <3
    har alle tekstene i en eller annen skuff på rommet, mye rart vi drev med for å si det sånn!
    ha en strålende uke :)

    SvarSlett
  2. du og! ses på Lørdag herlige deg :)

    SvarSlett